Hamarosan itt a Húsvét, és a legtöbben most kezdünk el kapkodni, hogy minden idejében meglegyen. Szeretném, ha idén ez egy picit másképpen, nyugodtabban telne, ehhez adok néhány tanácsot:

1. Tanács – Ne gyárts problémákat!

Itt a tavasz, a megújulás, böjt, és persze a hosszú hétvége, amely külön stresszforrás lehet számunkra. Jön a család, mit főzzünk, hogy foglaljuk le a gyereket, és még sorolhatnám. Jó, ha felkészülsz ezekre, ugyanakkor ne tervezd túl, és addig ne aggódj azon, hogy a négyfogásos menü nem tetszik nekik, amíg az esetleg meg nem történik. A legtöbb esetben nem szokott. Ha pedig belekötnek, érdemes felülemelkedni rajta, te te vagy, és ezt tudtad beletenni.

Terápiában igyekszünk megfordítani ezt, vagyis azzal kezdünk el foglalkozni, ami ránk tartozik, befolyással bírunk rá, a többit pedig, ha hanyagoljuk, vagyis igyekszünk megtanulni, nem felvenni más problémáját magunkra, túllendülni rajta, esetlegesen bevenni azt a bizonyos “leszarom” tablettát. Főként igaz ez, ha egyébként te csinálod, szervezed az egész nagy családi ramazurit, te főzöl, stb.

Egyfajta lelki transzformáció útjára lépünk és az eredmény egy érezhetően könnyebb élet. Végre haladunk. És oda, ahova vágyaink szerint MI szeretnénk.

2. Tanács – Modern világ, saját család, és annak szokásai

Lehet, hogy te gyermekkorodban imádtad a Húsvétot, mentetek a családhoz. Van, akiknél él a hagyomány, és örömmel teszik. Ám ha te, és a családod más szokásokat szeretnétek felvenni, akkor vizsgáld felül a meglévőeket, és igyekezz kompromisszumot kötni! Magaddal és a rokonsággal is. Jó, hogy látjátok egymást, de nem kell feltétlenül három napon keresztül látogatóba menni/hagyni, hogy valaki folyton ott legyen. Nektek, és a gyerkőcnek is lehet, hogy pihenésre, és az együttlétre van szüksége, plusz “zaj” nélkül.

3. Tanács – Önszeretet

Ha már tudod, mit szeretnél megtartani a készülődésből, kivel találkoztok, és mivel töltitek a pár napot, akkor örülj ennek! Lehetne szebb, jobb, meg még 24 óra a meglévőhöz, de ha nincs, akkor örülj annak, hogy ekkora lépést tudtál tenni, és ne görcsölj.

Nem ámítok senkit, ez egy hosszabb önismereti út:

Anyaként pluszban jöhetnek olyan önbántó gondolatok, hogy “nem vagyok elég jó anya”, “lehet, hogy kárt okozok viselkedésemmel a gyereknek és rossz mintát nyújtok”. Ráadásul a szorongásunk, halálfélelmünk, dühünk, a rossz reakcióink utáni bűntudatunk, a gyerekkel kapcsolatos problémák és a környezet okoskodása, továbbá a megmondó-cikkek sokasága sem segítik éppenséggel saját önszeretetünket anyaként.

Azt szoktam mondani, hogy elegendő “elég jó anyának lenni”, azaz érzelmileg legyünk elérhetőek a gyermekeink számára és a közösen eltöltött idő is nagyon fontos.

A bennünk lakozó szorongás, stressz sokkal rosszabb a gyermekeinknek, mert megérzik érzelmi állapotainkat és felnagyítva tükörként meg is jelenítik ezeket.

4.Tanács – Következő fokozat: Az énidő

Tudod, ez az, ami a szülők számára olyan, mint a Bermuda-háromszög. No, de itt a hosszú hétvége, tavaszi szünettel kombinálva: ne csak a gyermekre gondolj/gondoljatok, hanem magadra is!

Tehát mikor jutalmaztad meg magad utoljára?

Kezdd el ma! Légy – ha csak rövid időre is – gyermekmentes a héten!

Például:

  • lepd meg magad egy csokor virággal vagy valami mással,

  • egy finom kávéval vagy egy pohár borral,

  • szervezzetek randit magatoknak a pároddal.

Legyetek kreatívak, akár lepjétek meg egymást saját készítésű képeslappal, virággal!

Teljen ez a Húsvét tényleg örömteli hangulatban!

Jólétre Nevelés Naptár


Pin It on Pinterest